יום חמישי, 24 במרץ 2016

GenkiJACKS

מחר אני מסיים את הלימודים בבית הספר, שמח ועצוב בו זמנית. העברתי כאן שלושה שבועות נהדרים, למדתי הרבה והכרתי חברים חדשים. מצד שני, הלימודים התישו אותי ושתו לי את מחצית היום עם נסיעות, שיעורי בית וצורך בריכוז גבוה. 

הלימודים מתקיימים בכל יום שני-שישי, מ9:30 בבוקר ועד הצהרים המאוחרים. בכל שעתיים מתחלף מורה, כך שהגיוון מעניין מאד, והם ממשיכים אחד את השני בדיוק יפני מופתי. יש תרגול רב של דיבור בכיתה, שזה הדבר שהיה הכי חשוב לי. 


הסטודנטים מגיעים ממגוון ארצות, בעיקר ארה״ב, גרמניה, צרפת, ומעט מסין וקוריאה. כולם נחמדים, אחד אחד, ואווירה החברית נמצאת בדיאנאיי של המקום. כל תלמיד חדש מתקבל מיד ע״י הותיקים וזמני ההפסקה מלאים בתוכן של החלפת חוויות. 

שאלו אותי לא מעט על בית הספר, ואני שמח מאד להמליץ עליו, בעיקר (והכי חשוב) בגלל צוות המורים שאף אחד מהם לא נכנס לכיתה רק כדי להעביר את הזמן. כולם מעבירים את השיעורים בצורה מצחיקה ומעניינת, כל אחד בדרכו, כך שאין הזדמנות להשען אחורה על הכסא ולהשתעמם. 
גם צוות הבנות (קיי-סאן, ארי-סאן) שמנהלות את את כל העניינים האדמיניסטרטיבים מול התלמידים אדיבות ביותר, והתחושה היא שדואגים לכל פרט קטן באהבה ואכפתיות רבה.  


הלימודים מתנהלים ביפנית, בלבד. אסור לדבר באנגלית (או באף שפה אחרת) בכיתה, וזה מכריח אותך להקשיב, להבין ולתרגל את האוזן לשפה. רק מזה למדתי לא מעט.


בית הספר נמצא במיקום נהדר בשינג׳וקו, ממש על הרחוב הראשי שמוביל אל כל מקום, אבל עורפי, וממש מתחתיו יש מקדש שליו. מיקום מושלם. 
כשנכנסים מורידים נעלים ומסתובבים בכפכפים מיוחדים, כמו בבתים יפנים. הצילצול לסיום שיעור הוא מנגינת סמוראים מסורתית, ושיר פופ-יפני קופצני ומטופש קורא לתלמידים לחזור לכיתות. מצחיק כל פעם מחדש!



יש לבית ספר סניף נוסף בפוקואוקה (הגדול יותר), אבל בחרתי בטוקיו בגלל שרציתי לחוות את כל הבלגאן ולהיות במרכז העניינים. 



אז מחר אני מסיים, ואני צריך לשאת נאום קצר ביפנית. אני מתרגש ממש. אחלו לי בהצלחה :). 


2 תגובות

  1. !Ganbatte Kudasai
    גם אני מצטערת שאתה מסיים את הלימודים שם - נהניתי מאוד, וגם למדתי קצת יפנית תוך כדי :)
    כשהבת שלי תהיה גדולה אולי אשלח אותה ללמוד בבית הספר הזה (או אמליץ לה). היא אוהבת מאד מאנגה ויש לה אפילו קופסת אובנטו אמיתית!

    השבמחק

© Memories of a Gaijin
Maira Gall